2000180500 |
Acompanyament de centres formadors de pràctiques del MUFPS |
2019-2020 |
Seminari de coordinació. Secundària en general |
|
|
|
18/2/2020 - 21/4/2020 (20 hores) de 16:30h a 19:30h |
|
Centre d’Estudis Jurídics i Formació Especialitzada |
|
c. Ausiàs Marc, 40 (Barcelona)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei de Formació i Desenvolupament Professional del Personal
|
| |
|
Activitat passada a format virtual, instrucció 3/2020 de 13 de març. COVID19 |
| |
Accessos |
Veure plànol
|
Tipus activitat |
CEFO Acompanyament de centres formadors de pràctiques del MUFPS
|
| |
Inscripció |
09/01/2020 - 19/01/2020 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
En el procés de professionalització,el pràcticum esdevé l’espai ideal per anar desenvolupant les capacitats relacionades amb l’exercici de la professió.Aquesta fase conforma per als estudiants el primer contacte amb la professió,és el moment de reconèixer models d’actuació,contrastar les reflexions teòriques amb la pràctica real.
La formació s’ofereix en format de seminari semipresencial i va adreçada a coordinadors i mentors/es de centres educatius formadors d'educació secundària i tutors/es d'universitat que acompanyen alumnat universitari en pràctiques amb l'objectiu de construir i utilitzar estratègies pedadògiques, metodològiques i organitzatives que afavoreixin l'acompanyament d'aquest alumnat, potenciant maneres de treballar que afavoreixin la retroalimentació i el benefici mutu de tenir alumnat en pràctiques al centre, compartint l'experiència pràctica docent i la teoria entre centres educatius i universitats. La metodologia de treball serà basada en la pràctica reflexiva.
|
| |
Objectius |
Capacitar els mentors i les mentores i els tutors/es d’universitat per acompanyar significativament el procés de construcció de coneixement pràctic de l’estudiant en el període del practicum.
Aquest objectiu global implica:
- Definir conjuntament l’especificitat de la funció de la persona mentora de centre i del tutor/a d’universitat respecte dels altres agents que intervenen en la formació dels i les estudiants dels màsters.
- Identificar les capacitats dels estudiants que millor es poden desenvolupar des del mentoratge i la tutorització
- Identificar i saber aplicar estratègies d’acompanyament per afavorir la construcció de coneixement pràctic per part dels estudiants, des d’un plantejament reflexiu i crític
- Identificar i saber aplicar estratègies per ajudar els estudiants, des del mentoratge i el tutoratge, a resseguir i avaluar el propi procés.
|
| |
Continguts |
- Eines per a l’acompanyament de processos de construcció de coneixement pràctic per part dels estudiants.
- Eines per afavorir el desenvolupament del pensament crític i reflexiu per part dels estudiants
- Eines per afavorir l’avaluació continua del procés de desenvolupament professional per part dels estudiants.
|
| |
Avaluació |
- Satisfacció de les persones en relació amb el disseny i el desenvolupament de l’activitat formativa i percepció de transferibilitat.
- Aprofitament en termes d’aprenentatge dels continguts de la formació orientats a una futura implementació a la pràctica docent.
- En aquelles activitats que ho contemplin, transferència immediata a la pràctica docent d’aspectes relacionats amb els continguts de l’activitat formativa.
|
| |
Requisits de certificació |
- Activitats presencials i semipresencials: Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials.
- Valoració positiva de totes les tasques planificades en relació amb l’aprofitament.
|
| |
Persones destinatàries |
Aquest seminari va adreçat a coordinadors i mentors/es de centres educatius formadors d'educació secundària i tutors/es d'universitat que acompanyen alumnat universitari en pràctiques.
|
| |
E-mail |
servei_edu_com.educacio@gencat.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimarts |
18/02/2020 |
1630 |
1930 |
Sessió 2 |
dimarts |
25/02/2020 |
1630 |
1930 |
Sessió 3 |
dimarts |
03/03/2020 |
1630 |
1930 |
Sessió 4 |
dimarts |
14/04/2020 |
1630 |
1930 |
Sessió 5 |
dimarts |
21/04/2020 |
1630 |
1930 |
|
| |